Connecteer met het leven

Hoe een event promoten?

Stel, je hebt een super leuk idee, bv. een modeproject en wil daarvoor de juiste mensen vinden. In de modesector organiseren we daarvoor een Casting maar die zijn er helaas in alle maten en gewichten, van stijlvol en High End tot smakeloos en dubieus. Het is dan aan jou op duidelijk te maken waar je voor staat om je zo te onderscheiden van de massa en natuurlijk daardoor de juiste mensen aan te trekken.

Onder de noemer van de service ‘Events’ kunnen we je daar bij Juno Media zeker mee helpen en in dit stukje leggen we uit het we dat concreet aanpakken.

Stap 1:

Schrijf voor jezelf (en eventuele reeds gelijkgestemde partners) de krijtlijnen van je project uit, het zal je helpen deze nadien te vertalen naar je doelgroep. Dit kan je eigen doelen zijn, een samenvatting van het beoogde resultaat of zelf al concrete zaken zoals datum, plaats en voorwaarden.

Stap 2:

Geef identiteit aan je project met een naam die de boodschap draagt, laat een logo ontwerpen en verzin eventueel ook een leuke baseline. Zorg dat de naam kort en duidelijk is daardoor makkelijk te onthouden is. 

Onlangs ontmoette ik nog een zeer lieve dame die tot 3 maal toe de schrijfwijze van haar bedrijf moest uitleggen, onnodig te zeggen dat ik nu al niet meer weet hoe deze persoon ooit nog terug te vinden.

Stap 3:

Enter The Power Of Social Media! 

Eens je weet wat je wil vertellen mag je boodchap viraal gaan en liefst zo krachtig en snel mogelijk. Ben je nog niet helemaal klaar? Wacht dan tot het hele plaatje klaar is anders lijkt je project amateuristisch. 

Op Facebook maak je een pagina en een event aan om je boodschap te verspreiden. Spreek je netwerk online aan om deze boodschap actief te verspreiden Wees niet te beroerd om dit te vragen, als ze bereid zijn om schattige foto’s van mopshonden in een tutu te delen op hun tijdlijn dan is er zeker plaats voor je leuke project. Maak optimaal gebruik van alle middelen dat Facebook je hiervoor biedt, het vraagt wat tijd maar loont zeker.

Stap 4:

Gebruik andere media om je event te cross-posten met dezelfde boodschap maar steeds aangepast aan de gebruikte medium eigen aan deze sociale media
Voor Instagram is dat bv. een veelzeggende foto (wees origineel!) met de juiste Hashtags en content dat nog niet gezien was op eerder gebruikte media.

Stap 5: 

Geef een meerwaarde aan je project en trek dit door zelfs na het event. Huur een professionele fotograaf in. Deze zal je helpen te vertellen aan de afwezigen hoe leuk het wel was en zorg ervoor dat diegenen die er wel waren echte ambassadeurs worden voor je project. Reclame door enthousiaste deelnemers is veel meer waard dan elk ander duur marketingproject.

Stap 6:

Blijf trouw aan je verhaal en wees consequent, de waarde van continuïteit word zwaar onderschat. Je constant tegenspreken werkt enkel voor leeghoofdige despoten uit de nieuwe wereld.

Wil je meer weten over dit alles? Vraag gerust een afspraak en we helpen je om je event uit te werken tot een succesvol verhaal.

Juno

Social Media Coach

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2019 Juno-Media

Thema door Anders Norén